loading...
عصر تکنولوژی
Ehsan MI بازدید : 132 دوشنبه 22 آبان 1391 نظرات (0)

هرچند گوگل به دلیل وقوع طوفان سندی مراسم 29 اکتبر (8 آبان) خود را که قرار بود در شهر نیویورک برگزار شود لغو نمود، اما این کمپانی در همان تاریخ سه دستگاه جدید از سری نکسوس های خود را معرفی کرد، نکسوس 4، نکسوس 10 و ورژن جدید نکسوس 7 با 32 گیگابایت حافظه داخلی. جالب است بدانید که هر سه این نکسوس ها با اندروید 4.2 عرضه خواهند شد.

اولین و مهم ترین مسئله در مورد اندروید 4.2 این است که این ویرایش نام "آبنبات ژله ای" را یدک می کشد. پیش تر شایعه شده بود که نام این اندروید، "پای لیمو" یا "کیت کت" خواهد بود اما با اعلام گوگل مشخص شد که 4.2 در خانواده آبنبات ژله ای ها خواهد ماند. البته از این مسئله می توان استنباط کرد که ساختار ورژن جدید نسبت به اندروید 4.1 فرق چندانی نکرده و احتمالاً بسیاری از وسایلی که از ویرایش 4.1 به بعد پشتیبانی می کنند، دیر یا زود به اندروید 4.2 ارتقا خواهند یافت.

4.2 چیست؟ گوگل می گوید 4.2 ساده ترین و در عین حال هوشمندترین اندرویدی بوده که عرضه شده است. بیایید علت های این ادعای گوگل را بررسی کنیم:

دوربین

گوگل با اضافه کردن ویژگی جدیدی به نام "گوی عکس" (Photo Sphere)، تجربه جدید و منحصر به فردی از دوربین در اندروید 4.2 ارائه می کند. برخلاف حالت "پانوراما" که در ورژن های قبلی وجود دارد، گوی عکس با گرفتن عکس های تک به تک و جدا از هم در هر طرف مستقیماً از داخل برنامه دوربین و اتصال آنها به هم می تواند یک عکس 360 درجه بگیرد. پس از تهیه عکس 360 درجه می توانید مستقیماً آنرا در گوگل پلاس یا نقشه های گوگل با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

48

حالت تایپ جدید

اندروید 4.2 صفحه کلیدی دارد که با سُر دادن انگشت روی کلماتی که می خواهید نوشته شوند، کار می کند (چیزی شبیه به صفحه کلید Swype). بعد از تکمیل کلمه، با برداشتن انگشت اندروید بصورت خودکار متوجه می شود که کلمه تمام شده و یک فاصله ایجاد می کند.

همانند اندروید قبلی، 4.2 هم برای افزایش سرعت در هنگام تایپ، صفحه کلید قابلیت پیش بینی و حدس کلمه مورد نظر شما را دارد. فرهنگ لغات تایپ کلمات هم دقیق تر شده و قابلیت تبدیل متن به گفتار و قابلیت تایپ صوتی (تبدیل گفتار به متن) هم ارتقا یافته است و می توانید از تایپ صوتی بدون نیاز به آنلاین بودن و داشتن اتصال اینترنتی بهره گیرید.

78

صفحه نمایش بی سیم

اندروید 4.2 دارای ویژگی ایست که دیدن ویدئوها با صفحه نمایش های بزرگ را آسان تر می کند. شما می توانید فیلم، ویدئوهای یوتیوب یا هرچه که در تلفن اندرویدی تان وجود دارد را روی هر تلویزیون مجهز به پورت HDMI تماشا کنید. این امر از طریق وای – فای اتفاق خواهد افتاد و نیاز به یک مبدل تصویری بی سیم (Wireless Display Adapter) خواهید داشت.

45

پشتیبانی از حالت چندکاربره

خیلی وقت ها هست که دوستان یا کودکان اطراف شما، به خاطر دیدن عکس ها یا بازی کردن با تبلت تان، آن را از شما می گیرند. اما شما با اکراه وسیله تان را به آنها می دهید. با اندروید 4.2 دیگر نگران این موضوع نباشید. هرکسی می تواند فضای خود را داشته باشد. البته این ویژگی فقط برای تبلت ها موجود است. شما می توانید با استفاده از حالت چندکاربره، کاربر مهمان را وارد فضایی کنید که جدای از وجود فایل های شما خواهد بود. البته گوگل در ارائه این ویژگی تنها نیست و ویژگی تقریباً مشابهی تحت عنوان Kid's Corner به ویندوز فون 8 نیز اضافه شده است.

47

خیال (DayDream)

اگر یک داک برای تلفن یا تبلت خود دارید و از آن برای اتصال وسیله تلفن استفاده می کنید تا به یک ساعت رومیزی بزرگ تبدیل شود، باید بگویم که با اندروید جدید می توانید بهره های بیشتری از این وسیله ببرید. وسیله تان را به داک متصل کنید تا با استفاده از ویژگی "خیال" (DayDream) بتوانید عکس های خود را ببینید یا حتی اخبار "گوگل کارنت" را مشاهده کنید. البته این ویژگی زمانی فعال می شود که وسیله تان به داک متصل شود یا مدتی "بی کار" (idle) بماند.

20

Google Now

گوگل Now در اندروید 4.2 از یک بروزرسانی بزرگ بهره برده است و سرویس های آن کامل تر و کاربردی تر شده اند. در ویرایش جدید، این ویژگی می تواند اطلاعات بیشتری در مورد پروازها، هتل ها، رزرو رستوران، رویدادها، سینماها و ... در اختیار افراد قرار دهد.

87

این ها ویژگی هایی بودند که غول بزرگ اینترنتی برای سیستم عامل جدید خود اعلام کرده است. حالا دیگر قضاوت با شماست که آیا گوگل در این ویرایش ویژگی هایی خوبی قرار داده یا اینکه 4.2 حرفی برای گفتن ندارد!

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
تکنولوژی و فناوری اطلاعات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون در مورد این وبلاگ چیه ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 46
  • بازدید سال : 721
  • بازدید کلی : 12,323
  • کدهای اختصاصی
    نایت اسکین-ابزار گوکل پلاس